William Vickrey kim?



William Vickrey, iktisat ve ahlaki tehlike problemleri ile ilgili olarak bilgi asimetrisi konusundaki çalışmaları için 1996 yılında James Ne Zaman Emekli OlurumMirrlees ile birlikte İktisadi Bilimler alanında Nobel Ödülü kazanan bir Kanadalı iktisatçıdır .

Sıradaki
Tıkanıklık Fiyatlaması
James A. Mirrlees
Müzayede Evi
Açık Arttırma
'William Vickrey' AŞAĞI AŞAĞIDA
William Vickrey on yıllardır Columbia Üniversitesi'nde profesör olarak çalıştı ve ayrıca Ulusal Kaynaklar Planlama Kurulu ve ABD Hazine Bakanlığı'nın Vergi Araştırma Bölümü için çalıştı. Ek olarak, Vickrey, Ulusal Bilimler Akademisi üyesi ve Amerikan Ekonomik Derneği başkanıydı. Vickrey, Nobel Ödülü'nü öğrendikten sadece üç gün sonra 1996 yılında öldü.

Vickrey'in kamu ekonomisindeki çalışmaları, vergilendirme, kamu hizmetlerinde fiyatlandırma ve kentsel ulaşım gibi birkaç temel alana odaklandı.

Müzayedelerin işleyişini betimlemek için oyun teorisi ilkelerini kullanarak yaptığı çalışmalarla bilinir. İkinci teklif açık artırması ya da ikinci fiyat açık artırması olarak da adlandırılan Vickrey Müzayedesi, onun adını almıştır. Bu tür bir açık artırmada, kazanan alıcı ikinci en yüksek teklifi öder. Ne Zaman Emekli OlurumVickrey'e göre, bu tür bir açık artırmada, teklif sahiplerinin doğru bir şekilde teklif verme konusunda bir istekleri vardır.

Ek olarak, II. Dünya Savaşı sırasında Porto Riko için yeni bir emlak vergisi oluşturulmasına yardım ettiği eseriyle tanınıyor. Vickrey ayrıca Japonya'nın vergi sisteminin revizyonu üzerinde çalıştı.

Vickrey ve Tıkanıklık Fiyatlandırması
Vickrey, arzın düzenlenmesi olmaksızın talebi düzenlemeyi amaçlayan bir dinamik fiyatlandırma stratejisi olan tıkanıklık fiyatlandırma fikrinin geliştirilmesinde öncü olmuştur . Nakliye, nakliye, telekomünikasyon ve kamu hizmetlerinde kullanılır. Tıkanıklık fiyatlandırması uygulandığında, insanlar yüksek talep zamanlarında kamu mallarını kullanmak için daha yüksek ücret alıyorlar. Daha yüksek ücret, aşırı talebi veya trafik sıkışıklığını azaltmaya yardımcı olabilecek bir caydırıcılık işlevi görecektir.

Vickrey ilk olarak, 1950'lerin başında, belediye başkanlığı ofisi için New York'taki transit oranlarında araştırma yaptığında, tıkanıklık fiyatlandırması için bir model oluşturdu. New York'un metro sistemi için 1951'de imar ve zirveleri önerdi, ancak seçilmiş yetkililer o zamanki önerisini uygulamadı.

1959'da, transponderleri araçlara koymalarını, sıkışık alanlara girdiklerinde gözlemlenmelerini ve insanların sıkışık alanlar ve acele saatlerde sürüş için daha fazla ücret almasını önermiştir. Vickrey'in tıkanıklık fiyatlandırma sisteminin bir versiyonu Londra'da uygulamaya konmuştur: Sistem, trafik sıkışıklığını azaltmak amacıyla, sürücülere yoğun talep zamanlarında yollar Ne Zaman Emekli Olurumkullanmak için daha yüksek bir ücret talep etmektedir.

Vickrey ayrıca, köprü ve tünellerde ve metro ve otobüslerde tıkanıklığı azaltmak için günün saatine ve park sayaçları için tıkanıklığa bağlı olarak daha yüksek ücretler önerdi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Modigliani-Miller Teoremi - M & M' nedir?

Bir 'Endojen Değişken' nedir?

Franchise açıklama belgesi' nedir?