William Vickrey kim?
William Vickrey, iktisat ve ahlaki tehlike problemleri
ile ilgili olarak bilgi asimetrisi konusundaki çalışmaları için 1996 yılında
James Ne Zaman Emekli
OlurumMirrlees ile birlikte İktisadi Bilimler alanında Nobel
Ödülü kazanan bir Kanadalı iktisatçıdır .
Sıradaki
Tıkanıklık Fiyatlaması
James A. Mirrlees
Müzayede Evi
Açık Arttırma
'William Vickrey' AŞAĞI AŞAĞIDA
William Vickrey on yıllardır Columbia Üniversitesi'nde
profesör olarak çalıştı ve ayrıca Ulusal Kaynaklar Planlama Kurulu ve ABD
Hazine Bakanlığı'nın Vergi Araştırma Bölümü için çalıştı. Ek olarak, Vickrey,
Ulusal Bilimler Akademisi üyesi ve Amerikan Ekonomik Derneği başkanıydı.
Vickrey, Nobel Ödülü'nü öğrendikten sadece üç gün sonra 1996 yılında öldü.
Vickrey'in kamu ekonomisindeki çalışmaları,
vergilendirme, kamu hizmetlerinde fiyatlandırma ve kentsel ulaşım gibi birkaç
temel alana odaklandı.
Müzayedelerin işleyişini betimlemek için oyun teorisi
ilkelerini kullanarak yaptığı çalışmalarla bilinir. İkinci teklif açık
artırması ya da ikinci fiyat açık artırması olarak da adlandırılan Vickrey
Müzayedesi, onun adını almıştır. Bu tür bir açık artırmada, kazanan alıcı
ikinci en yüksek teklifi öder. Ne
Zaman Emekli OlurumVickrey'e göre, bu tür bir açık artırmada,
teklif sahiplerinin doğru bir şekilde teklif verme konusunda bir istekleri
vardır.
Ek olarak, II. Dünya Savaşı sırasında Porto Riko için
yeni bir emlak vergisi oluşturulmasına yardım ettiği eseriyle tanınıyor.
Vickrey ayrıca Japonya'nın vergi sisteminin revizyonu üzerinde çalıştı.
Vickrey ve Tıkanıklık Fiyatlandırması
Vickrey, arzın düzenlenmesi olmaksızın talebi
düzenlemeyi amaçlayan bir dinamik fiyatlandırma stratejisi olan tıkanıklık
fiyatlandırma fikrinin geliştirilmesinde öncü olmuştur . Nakliye, nakliye,
telekomünikasyon ve kamu hizmetlerinde kullanılır. Tıkanıklık fiyatlandırması
uygulandığında, insanlar yüksek talep zamanlarında kamu mallarını kullanmak için
daha yüksek ücret alıyorlar. Daha yüksek ücret, aşırı talebi veya trafik
sıkışıklığını azaltmaya yardımcı olabilecek bir caydırıcılık işlevi görecektir.
Vickrey ilk olarak, 1950'lerin başında, belediye
başkanlığı ofisi için New York'taki transit oranlarında araştırma yaptığında,
tıkanıklık fiyatlandırması için bir model oluşturdu. New York'un metro sistemi
için 1951'de imar ve zirveleri önerdi, ancak seçilmiş yetkililer o zamanki
önerisini uygulamadı.
1959'da, transponderleri araçlara koymalarını, sıkışık
alanlara girdiklerinde gözlemlenmelerini ve insanların sıkışık alanlar ve acele
saatlerde sürüş için daha fazla ücret almasını önermiştir. Vickrey'in
tıkanıklık fiyatlandırma sisteminin bir versiyonu Londra'da uygulamaya
konmuştur: Sistem, trafik sıkışıklığını azaltmak amacıyla, sürücülere yoğun
talep zamanlarında yollar Ne
Zaman Emekli Olurumkullanmak için daha
yüksek bir ücret talep etmektedir.
Vickrey ayrıca, köprü ve tünellerde ve metro ve
otobüslerde tıkanıklığı azaltmak için günün saatine ve park sayaçları için
tıkanıklığa bağlı olarak daha yüksek ücretler önerdi.
Yorumlar
Yorum Gönder